Avaa valikko Valikko

Alustukset käsittelivä Suomen ja lähimaiden elintarvikeviennin kokoa ja viennin kilpailukykyyn vaikuttavia tekijöitä, välittäjän käyttöä peruselintarvikkeen viennissä, kotimaan markkinoille suunnatun tuotemerkin tarinan sekä kauppiaan näkemyksen luomutuotteiden valikoimiin pääsemisestä. Ohjelmalle oli selvästi tilausta, sillä alustukset aikaansaivat runsaasti kysymyksiä ja vilkkaan keskustelun.

Esitykset ovat luettavissa ja hyödynnettävissä linkkien takaa:

Elintarvikkeiden vienti, Csaba Jansik, Luke, Taloustutkimus

Välittäjän käyttäminen viennissä ja erottautuminen markkinoilla, Saija Peltomaa, Peltomaan Parhaat

Tuotteiden brändäys ja lanseeraaminen markkinoille, Riitta Saloniemi, Saloniemen juustola

Luomutuotteiden matka kaupan hyllyyn, Kalle Wahlroos, K-Citymarket Pori Mikkola